Odpověď na tuto otázku je velmi těžká. Obecně ale platí, že nejlepší způsob, jak se zpět dopracovat ke správné váze, je racionální životospráva s dostatkem pohybové aktivity a příjem kvalitní stravy s dostatkem potřebných živin, především bílkovin.

Podzim je obdobím relativního klidu, ale již kolem Vánoc začne kolotoč nabídek “zázračných” diet a prostředků na hubnutí.

Evergreenem je dieta modelek, která spočívá v tří- až čtyřdenní konzumaci “promyšlené” kombinace ovoce. Je to tedy spíše hladovění bez důležitých živin, jako jsou bílkoviny, a “jede” na hlavně na v ovoci přítomný cukr, kterého je v ovoci postatný podíl (cca 10%). proto je často dieta modelek podrobována kritice, a to zaslouženě.

Hodně následovníků mají diety spojované se slavnými osobnostmi, jako je Hůlkova dieta, dieta podle Lenky Kořínkové, Margitova dieta

V každém případě je potřeba každý dietní postup posoudit z hlediska racionální výživy a odmítnout diety, založené na hladovění nebo příliš jednostranně zaměřené. Jsou pravidla, která platí obecně a které můžeme označit za zlatá:

  • dostatek kvalitních živin (bílkovin), žádné hladovění,
  • čerstvé potraviny,
  • vyvážená strava (poměr bílkovin, sacharidů a tuků),
  • omezení “rychlých” cukrů (sladkosti),
  • rozdělení jídel během celého dne do více (alespoň 5) dávek,
  • nejíst pozdě večer,
  • dodržovat pitný režim.

Vhodné je sledovat servery, které se zabývají hubnutím s respektovnáním zdravého životního stylu. Autoritativním zdrojem informacím je web iniciativy STOB (stop obezitě), ale jsou i další, jako je například blog Do plavek!.


Žádný komentář k „Jaká je nejlepší dieta?“

Komentáře můžete sledovat RSS2 kanálem.

Źádný komentář pro tento příspěvek.

Přidej odpověď

XHTML: Můžete použít tyto formátovací značky: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>